fiza damia yummy

Followers

Khamis, 16 Jun 2011

Ikan Cencaru Sumbat sambal Kelapa

 Salam..Hari ni mood nak membebel tak ada.So kita teru ke pada resepi untuk hari ini.Mood hari ni kacau bilau.Kepala dah pening...Dugaan demi dugaan haru ku hadapi.Tak apa selagi masih hidup akan ku terus kan juga apa yang telah engkau tentukan untuk ku..
 Resepi Untuk Sambal Kelapa:-)



1/2 biji kelapa parut
3 ulas bawang kecil
2 biji cili merah
sedikit udang kering
2 btg serai - dihiris
1 1/2 cm kunyit hidup
1 helai daun kunyit - dihiris halus
Garam secukupnya
Kunyit Serbuk


Cara-caranya:-)

-Semua bahan ditumbuk hingga halus. Perasakan dengan garam dan kunyit.
-Ikan cencaru yang dah disiang dan dibelah belakang disumbatkan dengan sambal kelapa ni.

-Panaskan minyak dan goreng hingga garing.

2 ulasan:

izahdaut berkata...

duk terpikir2 nak buat ikan goreng cenggini. nak resepi simple2 je. sedap nampak tu.. eh eh a ah la donut ball jugak.. sama la donut yer tu.. yang gune ovelete tuu

fiza damia berkata...

a ah izah donut yg guna ovelete.memang betul2 lmbut...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive

Recent Posts

Terdapat ralat dalam alat ini

RECENT VISITORS

Jalan-jalan Sambil Minum..Nah Segelas Kopi